FAQ
KAN JAG RETURNERA VARORNA OM DE INTE
PASSAR?
Absolut, oanvända varor kan
returneras för utbyte eller återbetalning. Om du vill byta dina träskor måste
du göra ett nytt köp online. Observera att vi inte står för fraktkostnaden för
de returnerade skorna.
Vi ber helt enkelt att du provar
skorna på en ren golvyta tills du är säker på att du vill behålla dem, och att
du returnerar dem i dess originalförpackning utan skador på skokartongen. Varor
med smutsiga sulor eller skadade eller saknade förpackningar kommer att avvisas
och returneras till avsändaren.
HUR KAN JAG GÖRA ETT BYTE?
Om dina skor inte passar kan du byta
dom till rätt storlek så länge de är oanvända.
Calou skickar det nya paret utan extra kostnader upp till 30 dagar från att vi
skickat bekräftelse mailet.
JAG HAR JUST LAGT EN BESTÄLLNING,
VAD NU?
Dina skor håller på att packas och du kommer att få en orderbekräftelse till
den e -postadress du angav vid köpet och ett nytt meddelande när din
beställning skickas.
VAD ÄR EN PRE ORDER?
Ibland blir vi så glada och ivriga
att kunna presentera en ny modell innan fabriken är färdig med att göra dem.
När du förbeställer en sko betyder det i princip att du köper skon nu men den
kommer att skickas lite senare. Det är precis som en vanlig beställning och du
kan fortfarande returnera dem om de inte passar.
NÄR KOMMER MIN BESTÄLLNING ATT
SKICKAS
Din beställning skickas från vårt lager inom 24 timmar efter att den lagts.
Observera att vi är ett litet team så vi skickar inte på helger eller
helgdagar.
För EU och USA är leveranstiden med UPS och Fed Ex 2-7 arbetsdagar.
SKICKAR NI INTERNATIONELLT?
Ja det gör vi! Observera att tullavgifter och / eller importtullar ingår i det
pris du betalar i kassan för Norge, UK och Schweiz. I andra icke EU länder kommer avgifterna att debiteras av transportören.
VAD ÄR FRAKTKOSTNADEN?
För EU är kostnaden 12 euro. För
beställningar över 200 euro är gratis.
För USA är kostnaden 17 USD.
För Sverige är kostnaden 79 SEK
För andra länder ser du ditt pris i checkouten
BETALNINGAR
Säker och pålitlig betalning med:
Visa, Mastercard, American express, Klarna och Paypal.
VILKA TRANSPORTÖRER ANVÄNDER NI?
För EU använder vi DHL, för USA Fed
Ex och i Sverige DHL.
HUR KAN JAG SPÅRA MIN BESTÄLLNING?
Du kommer att få en e
-postbekräftelse med en länk till spårningsnummer när paketet har skickats.
KAN NI INFORMERA MIG NÄR VARORNA ÄR
UTSÅLDA OCH KOMMER IN IGEN?
För slutsålda modeller, klicka på
"meddela mig när tillbaka" på produktsidan eller skicka oss ett e
-postmeddelande på info@calou.se så kommer vi
meddela om de kommer tillbaka i lager eller inte.
KAN JAG ÄNDRA ELLER AVBRYTA MIN
BESTÄLLNING?
Ring oss eller skicka ett e-postmeddelande så snart du har gjort din
beställning så gör vi vårt bästa för att uppdatera ordern.
HUR ÄR PASSFORMEN?
Vi har alla olika fötter så
passformen tenderar att variera beroende på modell. Våra skor passar i
allmänhet normala till breda fötter men vissa kan kännas smalare. Vi har
rekommendationer för varje modell som du kan se på varje produktsida. Du kan
också kika på vår storleksguide för mer allmän information.
HAR NI HALVNUMMER?
Våra skor tillverkas i endast helnummer.
HÄNDER DET ATT NI REAR?
Vi har inte rea så ofta, men om du vill bli informerad om när så kan du skriva
upp dig på listan för nyhetsbrev. Våra nyhetsbrevsprenumeranter
blir först med att få information om nya produkter och eventuell rea.